Η Γ’ Τάξη στην Δ΄ Ακολουθία των Χαιρετισμών στον Ιερό Ναό της Παναγίας “Αχειροποίητου”

Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Γ’ Τάξεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα της Ιεράς Μητρόπολης Θεσσαλονίκης: «ΑΚΑΘΙΣΤΟΣ ΥΜΝΟΣ: Το Κοντάκιο και ο Κανόνας».

Στο πλαίσιο της Δ’ Ακολουθίας των Χαιρετισμών στον ιστορικό ναό της Παναγίας Αχειροποίητου, τα παιδιά μας είχαν την τιμή να ψάλλουν μαζί με άλλους μαθητές/τριες από όλη την Ελλάδα, με τους ιεροψάλτες, βιώνοντας βιωματικά την παράδοση και την κατανυκτική ατμόσφαιρα του Ακαθίστου Ύμνου.

Μια ξεχωριστή δράση που ενώνει την εκπαίδευση με τον πολιτισμό της πόλης μας!Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Άννα Μαρία Κότσιφα, Μουσικής, Π.Ε.79.01

“Ήρθε, ήρθε χελιδόνα, ήρθε κι άλλη μελιδόνα…”

Την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2026, οι μαθητές και οι μαθήτριες των Δ’ Τάξεων συνόδευσαν με τα μεταλλόφωνα, τους μαθητές των Β’ Τάξεων του σχολείου μας, που μας τραγούδησαν “Τα Χελιδονίσματα” τα κάλαντα της Άνοιξης!

“Τα Χελιδονίσματα” είναι ένα από τα πιο όμορφα και παλιά έθιμα της πατρίδας μας. Από την αρχαιότητα έως σήμερα, υποδεχόμαστε τον Μάρτιο με τραγούδια και την παραδοσιακή “χελιδόνα” για να φέρουμε την ευτυχία και την ανθοφορία

Μήνας Γαλλοφωνίας και Παιδικό παραμύθι

Στις 27 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερη δράση στο πλαίσιο του μήνα Γαλλοφωνίας και της Παγκόσμιας Ημέρας Αφήγησης Παραμυθιού. Οι μαθητές/τριες του ΣΤ΄1 παρακολούθησαν διαδικτυακή αφήγηση παραμυθιών στα γαλλικά που διοργάνωσε το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με τον σύλλογο Action Art. Τα παιδιά γνώρισαν τη μαγεία της αφήγησης μέσα από μια ξένη γλώσσα καλλιεργώντας τη φαντασία και την ακουστική τους αντίληψη. Παράλληλα, συνειδητοποίησαν ότι οι γλώσσες αποτελούν γέφυρες επικοινωνίας και πολιτισμού.

Σε μια εποχή γρήγορής και επιφανειακής πληροφόρησης τέτοιες δράσεις ενισχύουν τη συγκέντρωση, τη δημιουργικότητα και την αγάπη για τις ξένες γλώσσες προσφέροντας στα παιδιά πολύτιμα ερεθίσματα μάθησης και έκφρασης.

   

Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Στις 26 Μαρτίου έλαβαν χώρα στο σχολείο μας όμορφες δράσεις που αφορούσαν την ποίηση και τη γνωριμία με ορισμένους από τους σπουδαίους Έλληνες ποιητές. Μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης παρουσίασαν για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και έκαναν απαγγελίες ποιημάτων. Στον χώρο της βιβλιοθήκης με την υπεύθυνη, κα Ηλιάδου Ζαφειρία, αποτυπώθηκαν γνωστά ποιήματα με ιδιαίτερα ευφάνταστο τρόπο από τα παιδιά.  Στα τμήματα η δημιουργία συνεχίστηκε μέσα από κολάζ, ζωγραφική και συγγραφή ποιημάτων. Τα παιδιά, για μία ακόμα φορά, αντιλήφθηκαν τον πλούτο και την ομορφιά της Ελληνικής γλώσσας που χρησιμοποιώντας απλές και κοινές λέξεις… παράγει τέχνη!

   

   

 

   

25η Μαρτίου

Την Τρίτη 24 Μαρτίου το σχολείο μας τίμησε τους Ήρωες του 1821 και την Επανάσταση ενάντια στη σκλαβιά. Οι μαθητές /τριες της Ε΄ τάξης παρουσίασαν σημαντικά ιστορικά γεγονότα μέσα από αφηγήσεις και θεατρικά δρώμενα. Όμορφες μελωδίες πλημμύρισαν τον χώρο του Γυμναστηρίου σκορπίζοντας στιγμές συγκίνησης και υπερηφάνειας. Στο πλευρό των παιδιών στάθηκαν οι υπεύθυνες των τμημάτων, η μουσικός και η θεατρολόγος του σχολείου μας. Για μια ακόμα φορά τα παιδιά μάς θύμισαν ότι η ελευθερία είναι υπέρτατο αγαθό και οφείλεται στους αγώνες σπουδαίων ανθρώπων!

Χρόνια πολλά Ελλάδα!